Метафизика образования: сущность и первопричины

Автор(и)

  • О. М. Шаталович Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна https://orcid.org/0000-0001-7388-9216
  • І.В. Шаталович Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара, Дніпро, Україна https://orcid.org/0000-0001-8679-9228

DOI:

https://doi.org/10.15421/272016

Ключові слова:

метафизика, сущность, образование, философия образования.

Анотація

Дослідження освіти метафізичним методом є актуальним завданням, яке не має чіткої системної постановки в сучасній літературі. Мета статті – експлікувати сутність і першопричини освіти, так як аналіз наукової, довідкової, навчально-методичної та законодавчої літератури виявив неповноту існуючих дефініцій освіти з точки зору метафізичного виміру. Виявлено, що більш повно розкрити сутність освіти дозволяє одночасне звернення до категорій становлення і буття (освіта як процес і результат) з урахуванням праксеологічного акценту (освіта як діяльність). Природа освіти розкривається завдяки антропним (з акцентом на життєвий досвід людини і розвиток особистості), соціальним (з акцентом на соціалізації і комунікації) і культурним (освіту розуміють як окультурення і трансляцію культури) підвалинам. Встановлено, що в сучасній літературі більш повно розроблено формальну (формальні, неформальні та інформальні види навчання і виховання) і цільову (в найбільш загальному вигляді: вчитися бути) першопричини. Субстратні та діючі першопричини освіти вимагають подальшої розробки.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-08