Трансформаційні процеси у сфері європейської вищої освіти як реакція на глобальні виклики

Автор(и)

  • Т. В. Бессалова ДУ «Інститут досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки ім. Г. М. Доброва НАН України», Київ, Україна https://orcid.org/0000-0002-4662-5706

DOI:

https://doi.org/10.15421/272327

Анотація

Розглянуто проблеми функціонування європейської вищої освіти в сучасному глобальному середовищі та проаналізовано ключові документи ЄС в галузі вищої освіти, що визначили її майбутній розвиток. Показано, що швидкі соціально-економічні зміни в ЄС задають нові параметри функціонування системи вищої освіти і водночас формують нові завдання для неї. Встановлено, що в сучасних умовах головним завданням розвитку та модернізації європейської вищої освіти стає питання якості підготовки кадрів, що здатні працювати в умовах інноваційної економіки та створювати інновації. Дослідження трансформацій, що відбувалися у вищій освіти ЄС за останні десятиріччя, засвідчили, що на сучасному етапі розвитку жодна країна без якісної підготовки фахівців чи розвитку наукових досліджень не здатна забезпечити рівень прогресу та сталий розвиток. Підкреслено, що в цих умовах вища освіта стає ключовим чинником ресурсного забезпечення суспільних трансформацій та економічного розвитку. Зазначено важливість для України вивчення прогресивного досвіду європейських країн з розбудови освітньої системи. Підкреслено, що в питаннях майбутнього розвитку вищої освіти Україна повинна йти шляхом поєднання власних досягнень та прогресивного досвіду, що демонструє Європа. Важливим на цьому шляху є усвідомлення того, що розбудова національного освітнього простору за європейськими стандартами має поєднуватися з надбаннями та історичними традиціями української вищої школи.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-11