Formation and development of main-line electric locomotive engineering in independed Ukraine (1991 – 2008)

  • Рубан М. Ю.
  • Бака Б. О.
Ключові слова: Дніпровський електровозобудівний завод, транспортне машинобудування, магістральне електровозобудування, українські залізниці.

Анотація

Здійснено спробу дослідження історичних обставин становлення та
розвитку магістрального електровозобудування в незалежній Україні (1991–2008).
Українське транспортне машинобудування має глибокі історичні традиції, що
сягають діяльності Одеських залізничних майстерень та заснування
спеціалізованих локомотивобудівних заводів у Харкові та Луганську.
Електровозобудівна галузь в Україні представлена продукцією Дніпровського
заводу, який протягом тривалого часу виробляв електровози виключно
промислового призначення. На початку 1990-х рр. з метою оновлення
локомотивного парку українських залізниць на тлі відсутності валютних коштів для
закупівлі тягового рухомого складу за кордоном, керівництвом «Укрзалізниці»
спільно з профільними міністерствами було вирішено забезпечити організацію
виробництва магістральних електровозів на базі Дніпровського заводу. На жаль,
внаслідок економічної фінансової кризи 2008 р. усі перспективні досягнення
вказаного підприємства були фактично нівельовані, а сам завод опинився у
скрутному становищі. Однак, безумовно, що історичний досвід становлення
української науково-виробничої бази залізничного машинобудування потребує
свого належного осмислення. Отже, у статті проаналізовано історію Науково-
виробничого об’єднання «Дніпровський електровозобудівний завод» (згодом –
Науково-виробничий комплекс «Електровозобудування») 1991–2008 рр.

Опубліковано
2020-03-19